Projekt „Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy I ETAP”
Projekt odpowiada na aktualną diagnozę 5 liceów ogólnokształcących Miasta Włocławek – I Liceum Ogólnokształcącego im. Ziemi Kujawskiej, II Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika, III Liceum Ogólnokształcącego im. M. Konopnickiej, IV Liceum Ogólnokształcącego im. K. Baczyńskiego, V Liceum Ogólnokształcące im. R. Schumana.
Zostały zaplanowane następujące działania:
- Działania w zakresie kompetencji kluczowych: matematyczno-przyrodniczych, języka angielskiego i zajęcia z TIK (informatyka), realizacja różnych form rozwijających uzdolnienia, możliwa forma kółka zainteresowań dla uczniów osiągających dobre i wyższe wyniki w nauce (współpraca z rodzicami); matematyczno-przyrodnicze, z języka angielskiego, działania kształtujące i rozwijające oraz uwzględniające indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne, oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
- Działania w zakresie TIK/Zielonej Energii - zajęcia z nauki kodowania i programowania, robotyki, praktyczne posługiwanie się programami, podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych) oraz społeczno-emocjonalnych, przekrojowych i w dziedzinie zielonej energii i cyfrowej transformacji.
- Zajęcia dla uczniów w ramach zajęć specjalistycznych z pomocy psychologiczno-pedagogicznej: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia pedagogiczna, zajęcia rozwijające zdolność uczenia się, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.
- Kursy dla nauczycieli pn. „Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” - podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz działania służące doskonaleniu nauczycieli w poprawie kompetencji wychowawczych, kurs pn. „Praca z uczniem zdolnym z wykorzystanie pomocy dydaktycznych na zajęciach”, kurs pn. „Zielona energia oraz cyfrowa transformacja”.
- Doposażenie pracowni TIK/językowej-zakupy wynikające z inwentaryzacji i diagnozy oraz potrzeb poszczególnych szkół. Doposażenie pracowni szkolnych w nowoczesny sprzęt komputerowy i audiowizualny wynikający z diagnozy i aktualnych potrzeb.
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów uwzględniające potrzeby dalszego kształcenia i rynku pracy oraz wynikające z diagnozy dla LO w formie opracowania Indywidualnego Planu Działania, forma pracy indywidualna.
- Staże zawodowe dla uczniów kierowane dla uczniów LO w okresie wakacji /stypendium stażowe.