- Menu Główne BIP
- Oświata
- Projekty
- Projekt „Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP”
Projekt „Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP”
Projekt odpowiada na aktualną diagnozę 6 szkół podstawowych Miasta Włocławek – Szkoły Podstawowej Nr 3, Szkoły Podstawowej Nr 7, Szkoły Podstawowej Nr 10, Szkoły Podstawowej Nr 11, Szkoły Podstawowej Nr 2, Szkoły Podstawowej Nr 8
Zostały zaplanowane następujące działania:
- Działania w zakresie kompetencji kluczowych: matematyczno- przyrodniczych, język angielski i zajęcia z TIK (informatyka) realizacja różnych form rozwijających uzdolnienia, możliwa forma kółka zainteresowań dla uczniów osiągających dobre i wyższe wyniki w nauce (współpraca z rodzicami); matematyczno-przyrodnicze, j. Angielskiego. Dla uczniów osiągających słabsze wyniki-zajęcia wyrównawcze z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka angielskiego dla uczniów klas od I do VIII, działania kształtujące i rozwijające, uwzględniające indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia,
- Działania w zakresie TIK/Zielonej energii -zajęcia z nauki kodowania i programowania, robotyki, praktyczne posługiwanie się programami, podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych) oraz społeczno-emocjonalnych, przekrojowych i w dziedzinie zielonej energii i cyfrowej transformacji
- Zajęcia dla uczniów w ramach zajęć specjalistycznych z pomocy psychologiczno-pedagogicznej: logopedii, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapii pedagogicznej, zajęcia rozwijające zdolność uczenia się, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
- Kursy dla nauczycieli pn. „Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” - podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz działania służące doskonaleniu nauczycieli w poprawie kompetencji wychowawczych, kurs pn. „Praca z uczniem zdolnym z wykorzystanie pomocy dydaktycznych na zajęciach”, kurs pn. „Zielona energia oraz cyfrowa transformacja”.
- Doposażenie pracowni TIK/językowej-zakupy wynikają z inwentaryzacji i diagnozy oraz potrzeb poszczególnych szkół. Doposażenie pracowni szkolnych w nowoczesny sprzęt komputerowy i audiowizualny wynikający z diagnozy i aktualnych potrzeb
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe uczniów uwzględniające potrzeby dalszego kształcenia i rynku pracy oraz wynikające z diagnozy szkół w szkołach podstawowych w formie zajęć dodatkowych.