MRZK01-Udzielanie porad prawnych w sprawach konsumenckich; występowanie do przedsiębiorców w sprawach z zakresu ochrony praw konsumentów
- niezwłocznie - w przypadku konieczności podjęcia interwencji pisemnie
- wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu spraw do Rzecznika
- ostateczny termin załatwienia sprawy zależny jest nie od Rzecznika lecz od złożoności sprawy, czasu oczekiwania na odpowiedź od przedsiębiorcy, stanowiska przedsiębiorcy oraz innych organów i instytucji
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. 3-go Maja 22
87 – 800 Włocławek
pokój nr 10
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. 3-go Maja 22
87 – 800 Włocławek
pokój nr 10
1. Wniosek konsumenta do Rzecznika o udzielenie pomocy według załączonego wzoru.
2. Do wniosku winny być załączone wszystkie dokumenty w sprawie w tym w szczególności: kserokopia dokumentu zakupu towaru/usługi (paragon, faktura, rachunek, umowa), zgłoszenie reklamacyjne do przedsiębiorcy, odpowiedz przedsiębiorcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy, dokument gwarancyjny, wszelką inną korespondencję w sprawie.
3. Konsument zgłasza sprawę o interwencję Rzecznika u przedsiębiorcy osobiście w siedzibie Rzecznika ewentualnie emailem, załączając zeskanowane wszystkie niezbędne dokumenty z podaniem swojego numeru telefonu. W razie braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany telefonicznie do ich uzupełnienia.
Brak
1. Ustawa z dnia 30.05.2014r. o prawach konsumenta ( Dz. U. z 2020 poz. 287 ),
2. Ustawa z dnia 23.04.1964r. kodeks cywilny ( Dz. U. z 1964 nr 16 poz. 93 ze zm. ),
3. Ustawa z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2021 poz. 275 ),
4. Ustawa z dnia 12.05.2011r. o kredycie konsumenckim ( Dz. U. z 2019 poz. 1083 ),
5. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24.11.2017r. ( Dz. U. z 2020 poz. 2139 ),
6. Ustawa z dnia 16.08.2004r. prawo telekomunikacyjne ( Dz. U. z 2021 poz. 576 ),
7. Ustawa z dnia 10.04.1997r. prawo energetyczne ( Dz. U. z 2021 poz. 716 ),