- Menu Główne BIP
- Załatwianie spraw w Urzędzie
- Karty Usług - Procedury załatwiania spraw w Urzędzie
USC02-Sporządzenie aktu zgonu
Urząd Stanu Cywilnego,
Zielony Rynek 11/13,
pokój 101
Urząd Stanu Cywilnego,
Zielony Rynek 11/13,
pokój 101
1. Karta zgonu wydana przez lekarza – oryginał.
2. Dowód osobisty osoby zmarłej.
3. Dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej.
4. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.
1. Akt zgonu sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na terenie, którego nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zameldowania).
2. Należne ustawowo dni wolne (rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej):
- 2 dni – zgon małżonka, dziecka, ojca, matki,
- 1 dzień – zgon siostry, brata, teścia, teściowej, babci, dziadka, ojczyma, macochy oraz innej osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika.
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.