Zarządzenie Nr 491/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 30 grudnia 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Włocławek
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 i 1572)
zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 366/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 27 sierpnia 2024 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Włocławek, zmienionym zarządzeniem nr 398/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 1 października 2024 r., w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 17:
a) pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych (§ 36) – IZ,
w skład którego wchodzą:
a) Referat Planowania i Przygotowania Inwestycji – IZ.PPI,
b) Referat Realizacji i Nadzoru Inwestycji – IZ.RNI,
c) Referat Zamówień Publicznych – IZ.ZP;”,
b) pkt 21 otrzymuje brzmienie:
„21) Wydział Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii (§ 46) – DT, w skład którego wchodzą:
a) Referat Publicznego Transportu Zbiorowego – DT.PTZ,
b) Referat Energii – DT.E;”;
2) w § 26 w pkt 21 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 22, 23 i 24 w brzmieniu:
„22) opracowywanie informacji o działalności Miasta w okresie międzysesyjnym;
23) przygotowywanie wystąpień okolicznościowych Prezydenta;
24) obsługa aplikacji mMieszkaniec.”;
3) w § 30 uchyla się pkt 9;
4) w § 31 w pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) planowanie, koordynowanie i nadzór nad realizacją działań związanych z zapewnieniem porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania magazynu przeciwpowodziowego, zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska spowodowanych w szczególności pożarami i awariami przemysłowymi,”;
5) w § 35 uchyla się pkt 10;
6) w § 36:
a) uchyla się pkt 3,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) kompleksowe przygotowywanie zadań inwestycyjnych i remontowych, z wyłączeniem remontów obiektów budowlanych będących w zarządzie miejskich jednostek organizacyjnych innych niż placówki oświatowe, w szczególności:
a) pełnienie funkcji inwestora,
b) uzyskiwanie decyzji i uzgodnień oraz innych materiałów niezbędnych do właściwego przygotowania i prowadzenia zadań inwestycyjnych,
c) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu przy opracowywaniu wytycznych do celów projektowych, w tym uzgadnianie z Wydziałem Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Komunalnej warunków odnośnie zieleni towarzyszącej,
d) prowadzenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz jej sprawdzanie i odbiór,
e) wybór uczestników procesu inwestycyjnego, do których nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych wraz z przygotowaniem umów;”;
7) § 37 otrzymuje brzmienie:
„§ 37. Do zadań Wydziału Urbanistyki i Architektury należy w szczególności:
1) w zakresie architektury i budownictwa:
a) wydawanie decyzji administracyjnych określonych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
b) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru wykonania robót budowlanych,
c) sprawdzanie i zatwierdzanie projektów budowlanych,
d) prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestru zgłoszeń budowy,
e) rejestracja dzienników budowy,
f) współpraca z organami nadzoru budowlanego oraz organami wyższego stopnia,
g) udzielanie zgody na odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych, w tym związane z przepisami ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
h) archiwizacja zatwierdzonych projektów budowlanych,
i) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej z ruchu budowlanego;
2) w zakresie zagospodarowania przestrzennego:
a) realizacja zadań w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej
na terenie Miasta z uwzględnieniem wymagań ładu przestrzennego i potrzeb zrównoważonego rozwoju, w tym współpraca z Wydziałem Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Komunalnej w zakresie kształtowania systemu zieleni miejskiej,
b) sporządzanie projektów gminnych aktów planowania przestrzennego,
c) prowadzenie spraw dotyczących procedowania wniosków o uchwalenie zintegrowanego planu inwestycyjnego, w tym spraw związanych z zawieraniem umów urbanistycznych z inwestorami,
d) wydawanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów z planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie ich rejestru,
e) prowadzenie rejestru uchwał w sprawie uchwalenia lub zmiany planu ogólnego i planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
f) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i prowadzenie ich rejestru,
g) wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i prowadzenie ich rejestru;
h) prowadzenie postępowań w zakresie ustalania lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących,
i) opiniowanie projektów podziałów nieruchomości,
j) ewidencja i przechowywanie map planu ogólnego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
k) opracowywanie koncepcji zagospodarowania gruntów będących w zasobach Miasta i Skarbu Państwa,
l) współdziałanie z gminami sąsiednimi przy sporządzaniu planów miejscowych, jeżeli obszar objęty projektem planu przylega do terenu tych gmin;
3) realizacja zadań Miasta w zakresie ewidencjonowania zabytków, programowania ochrony i opieki nad zabytkami oraz kontroli i sprawozdawczości w tym zakresie, we współdziałaniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, a także innymi właściwymi podmiotami.”;
8) w § 39 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, w tym:
a) prowadzenie rejestru mieszkańców,
b) orzekanie o zameldowaniu, wymeldowaniu lub anulowaniu czynności materialno-technicznych,
c) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców,
d) wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców,
e) zastrzeganie i cofanie zastrzeżeń numerów PESEL na wniosek,
f) występowanie o nadanie numeru PESEL z urzędu lub na wniosek, z zastrzeżeniem § 40 pkt 20;”;
9) w § 40 pkt 20 otrzymuje brzmienie:
„20) występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzaniem aktu urodzenia – w stosunku do dzieci osób, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;”;
10) w § 41:
a) pkt 6 i 7 otrzymują brzmienie:
6) „prowadzenie spraw związanych z kierowaniem dzieci i młodzieży do młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych;
7) prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach dotyczących:
a) udzielania i cofania zezwoleń na założenie przedszkola, szkoły lub placówki publicznej prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną,
b) ewidencji niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek,
c) awansu zawodowego nauczycieli,
d) dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
e) pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta w zakresie stypendiów i zasiłków szkolnych;”,
b) pkt 21 i 22 otrzymują brzmienie:
„21) opracowywanie zbiorczych opisowych informacji z wykonania budżetu za rok budżetowy w szczegółowości uchwały budżetowej;
22) sprawowanie nadzoru nad Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych we Włocławku;”;
11) w § 42:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego w sferze kultury fizycznej;”,
b) pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
„4) sprawowanie nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi, innymi niż uczniowskie klubami sportowymi działającymi w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, oraz nad stowarzyszeniami prowadzącymi działalność w zakresie kultury fizycznej;
5) organizowanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych w sferze kultury fizycznej przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przygotowywanie umów o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie realizacji zadania publicznego, kontrola i ocena realizacji zleconych zadań publicznych oraz rozliczanie merytoryczne i finansowe przyznawanych dotacji;”,
c) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) inicjowanie oraz koordynacja działań związanych z wypoczynkiem letnim i zimowym dzieci i młodzieży z terenu Miasta;”,
d) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń organizatorom
na przeprowadzanie imprez masowych o charakterze sportowym oraz kontrola przebiegu tych imprez;”;
12) w § 43:
a) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) współpraca z radami nadzorczymi i zarządami spółek;”,
b) pkt 20 i 21 otrzymują brzmienie:
„20) kształtowanie systemu zieleni publicznej w Mieście z wyłączeniem zieleni na terenach obejmujących pasy drogowe, w tym w szczególności:
a) analiza stanu poszczególnych rodzajów zieleni publicznej,
b) sporządzanie koncepcji urządzenia poszczególnych terenów zieleni,
c) prowadzenie spraw związanych z realizacją nowych założeń terenów zieleni lub rewitalizacją istniejących założeń,
d) opiniowanie projektów planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego pod kątem zapewnienia udziału terenów zieleni właściwego dla zrównoważonego rozwoju Miasta i kształtowania odpowiednich warunków życia mieszkańców,
e) współpraca z Wydziałem Inwestycji i Zamówień Publicznych przy realizacji inwestycji miejskich poprzez określanie warunków odnośnie zieleni towarzyszącej i udział w odbiorach prac związanych z nasadzeniami, także w okresie ochrony gwarancyjnej;
21) podejmowanie działań interwencyjnych w zakresie zieleni publicznej z wyłączeniem zieleni przydrożnej;”,
c) uchyla się pkt 24,
d) pkt 30, 31 i 32 otrzymują brzmienie:
„30) przeprowadzanie remontów pomników, obelisków, masztów flagowych oraz innych obiektów i urządzeń komunalnych na terenie Miasta niezwiązanych funkcjonalnie z drogą lub ruchem drogowym;
31) sprawowanie nadzoru nad realizacją przez Miejski Zarząd Dróg i Zieleni we Włocławku zadań w zakresie utrzymania obiektów budowlanych niezwiązanych funkcjonalnie z drogą lub ruchem drogowym, utrzymania porządku i czystości, gospodarowania terenami zieleni i zadrzewień, gospodarki leśnej i edukacji ekologicznej, w tym sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem szaletów publicznych i oflagowaniem Miasta;
32) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem miejskich placów zabaw, ogrodów jordanowskich, obiektów hydrotechnicznych i szaletów miejskich;”,
e) pkt 35 otrzymuje brzmienie:
„35) utrzymywanie we właściwym stanie technicznym wału przeciwpowodziowego zlokalizowanego na terenie Doliny Korabnickiej;”;
13) w § 45 w pkt 4 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) wydawanie wiążących opinii w zakresie zasad zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska na potrzeby sporządzania planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmiany”;
14) w § 46:
a) uchyla się pkt 1,
b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) sprawowanie nadzoru nad Miejskim Zarządem Dróg i Zieleni we Włocławku, w tym nadzoru nad realizacją zadań w zakresie utrzymania nawierzchni dróg, chodników, ścieżek rowerowych, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą oraz nadzoru nad funkcjonowaniem strefy płatnego parkowania, z zastrzeżeniem § 43 pkt 31;”,
c) uchyla się pkt 3.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się kierującym komórkami organizacyjnymi Urzędu.
§ 3. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.
§ 4. 1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.
2. Zarządzenie podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek.
Załączniki: