- Menu Główne BIP
- Załatwianie spraw w Urzędzie
- Karty Usług - Procedury załatwiania spraw w Urzędzie
GMK09-Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej
Wydział Gospodarowania Mieniem Komunalnym
ul. Zielony Rynek 11/13
87-00 Włocławek
Biuro Obsługi Mieszkańców – stanowisko Wydział Gospodarowania Mieniem Komunalnym, sala nr 3, budynek B.
Wydział Gospodarowania Mieniem Komunalnym
ul. Zielony Rynek 11/13
87-00 Włocławek
Biuro Obsługi Mieszkańców – stanowisko Wydział Gospodarowania Mieniem Komunalnym, sala nr 3, budynek B.
1. Pisemny wniosek.
2. Operat szacunkowy sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego.
1. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego może być aktualizowana, nie częściej niż raz na trzy lata, jeżeli wartość nieruchomości ulegnie zmianie.
2. Aktualizacji opłaty rocznej dokonuje się na wniosek użytkownika wieczystego na podstawie wartości nieruchomości gruntowej określonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
3. Prezydent Miasta Włocławek wypowiada na piśmie wysokość dotychczasowej opłaty, do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego, przesyłając równocześnie ofertę przyjęcia jej nowej wysokości.
4. W wypowiedzeniu podaje sposób obliczenia nowej wysokości opłaty i poucza użytkownika wieczystego o sposobie zakwestionowania wypowiedzenia
1. Art. 77 – 81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.).
Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania (544,09KB)
Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania-dokument dostępny cyfrowo (5,10MB)