Zarządzenie Nr 89/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 7 marca 2025 roku w sprawie wyznaczenia zamawiającego do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dla jednostki organizacyjnej Gminy Miasto Włocławek, których wartość jest równa lub przekracza 130.000 złotych, a także określenia sposobu współdziałania tej jednostki z zamawiającym.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907 i 1940) oraz na podstawie art. 41 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Wyznacza się Urząd Miasta Włocławek jako jednostkę właściwą do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość jest równa lub przekracza 130.000 złotych na rzecz Miejskiego Zarządu Dróg i Zieleni we Włocławku, zwanego dalej jednostką obsługiwaną.
§ 2. Wyznaczony zamawiający przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wskazane przez jednostkę obsługiwana w planie postępowań, o którym mowa w § 3 ust. 1.
§ 3. Określa się sposób współdziałania jednostki obsługiwanej z wyznaczonym zamawiającym:
- W terminie 14 dni od dnia uchwalenia przez Radę Miasta Włocławek budżetu Gminy Miasto Włocławek na dany rok, jednostka obsługiwana przekazuje do komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Włocławek odpowiedzialnej za prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, plan postępowań na dany rok budżetowy. Wzór planu postępowań stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia. Pierwszy plan postępowań jednostka obsługiwana przekazują w terminie 14 dni od wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
- Kierownik jednostki obsługiwanej w celu zapewnienia aktualności planu postępowań o udzielenie zamówień w danym roku, zobowiązany jest w terminie 14 dni po każdorazowej zmianie planu finansowego jednostki, do przekazania uaktualnionych danych dotyczących planowanych postępowań.
- Wszelkie czynności związane z przygotowaniem postępowania, w szczególności sporządzenie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia zgodnego z ustawą z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej „ustawą”), ustalenie wartości zamówienia, przeprowadzenie analizy potrzeb i wymagań, itp. należą do zadań jednostki obsługiwanej. Odpowiedzialność za sporządzenie każdorazowo prawidłowych materiałów niezbędnych do wszczęcia postępowania ponosi Kierownik tej jednostki.
- Specyfikację Warunków Zamówienia opracowuje wyznaczony zamawiający.
- Przeprowadzenie postępowania w rozumieniu przepisów ustawy, a także zwrot wadium oraz przesłanie do publikacji ogłoszenia o wyniku postępowania lub ogłoszenia o udzieleniu zamówienia należą do zadań wyznaczonego zamawiającego.
- Kierownik jednostki obsługiwanej zwraca się każdorazowo pisemnie z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Włocławek odpowiedzialnej za prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 6, wymaga akceptacji Głównego Księgowego jednostki obsługiwanej.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 6, powinien zawierać:
1) opis przedmiotu zamówienia, zgodny z art. od 99 do 103 ustawy, określony w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty,
2) nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV),
3) liczbę i rodzaj odpowiednich części składowych zamówienia,
4) podział przedmiotu zamówienie na części, a w przypadku braku podziału – powody niedokonania podziału na części,
5) wyszczególnienie wszelkich dodatkowych usług, które mają być wykonane w ramach umowy,
6) w przypadku zamówień na usługi lub roboty budowlane wskazanie czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465), których wykonanie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących te czynności,
7) wskazanie kluczowych zadań zamówień na roboty budowlane lub usługi lub prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy, jeżeli wymagane będzie ich osobiste wykonie przez wykonawcę,
8) jeżeli są przewidziane, informacje o zamówieniach, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy, a w przypadku robót budowlanych lub usług także wskazanie ich zakresu oraz warunków, na jakich zostaną udzielone,
9) termin realizacji zamówienia określony w dniach, tygodniach, miesiącach lub latach, chyba że wskazanie daty wykonania umowy jest uzasadnione obiektywną przyczyną, uwzględniający co najmniej czternastodniowy termin na przygotowanie postępowania oraz terminy przeprowadzenia postępowania wynikające z ustawy,
10) szacunkową wartość zamówienia wraz z dokonaną kalkulacją, z uwzględnieniem podziału na części oraz zamówień, o których mowa w pkt. 8,
11) jeżeli przedmiotem zamówienia są w roboty budowlane do wniosku należy dołączyć odpowiednio kosztorys inwestorski lub program funkcjonalno – użytkowy,
12) wysokość środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia ze wskazaniem źródeł finansowania, z uwzględnieniem podziału na części, a w przypadku zamówień wieloletnich podział tych środków na lata,
13) specyfikację techniczną, jeżeli wymaga tego przedmiot zamówienia,
14) informację o atestach, homologacjach, normach jakościowych i technicznych, znakach bezpieczeństwa o ile wymóg ich zastosowania wynika z odrębnych przepisów,
15) wskazanie podstawy prawnej regulującej przedmiot zamówienia, jeżeli wynika to ze specyfiki przedmiotu zamówienia,
16) kopię decyzji administracyjnej, o ile jej uzyskanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów i jest niezbędne do przeprowadzenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego,
17) warunki wymagane od wykonawców, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, jeżeli wnioskujący wymaga od wykonawcy spełnienia określonych warunków udziału w postepowaniu,
18) uprawnienia, jakie winni posiadać wykonawcy, jeżeli ustawy określają posiadanie uprawnień przy realizacji danego zamówienia,
19) proponowane kryteria oceny ofert,
20) propozycje zapisów umowy lub projektowane postanowienia umowy, z uwzględnieniem terminów płatności dla zadań jednorocznych w danym roku budżetowym,
21) wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli jest wymagane wraz nr rachunku do jego wniesienia
22) propozycje zmian umowy w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich rodzaj i zakres, oraz warunki wprowadzenia zmian,
23) inne materiały niezbędne do opisu przedmiotu zamówienia oraz podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynikające ze specyfiki danego zamówienia lub informację o ich posiadaniu np. mapy, projekty graficzne, rysunki techniczne itp.,
24) imienne wskazanie pracownika (pracowników) odpowiedzialnego za współpracę w postępowaniu z ramienia jednostki oraz pracy w komisji przetargowej,
25) proponowany tryb udzielenia zamówienia,
26) w przypadku postępowań o wartości równej lub przekraczającej powyżej progów unijnych – analizę potrzeb i wymagań, uwzględniającej rodzaj i wartość zamówienia.
- Dodatkowe dokumenty stanowiące opis przedmiotu zamówienia, w szczególności dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, bądź załączniki do Specyfikacji Warunków Zamówienia powinny być dostarczone wraz z wnioskiem w formie elektronicznej.
- W przypadku stwierdzenia uchybień lub braków w złożonym wniosku, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wyznaczony może zwrócić się do jednostki obsługiwanej o udzielenie wyjaśnień dotyczących treści złożonego wniosku lub jego uzupełnienie.
- Wniosek niespełniający wymagań, określonych w ust. 8 lub 9, a także złożony bez uzyskania uprzedniej akceptacji osób, o których mowa w ust. 7, zwraca się do jednostki obsługiwanej, która go złożyła.
- Środki finansowe przeznaczone na poszczególne zamówienia nie mogą być wyższe niż wartość określona w planie budżetowym jednostki obsługiwanej.
- Wyznaczony zamawiający wszczyna procedurę przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia po uzyskaniu wszystkich niezbędnych i prawidłowych dokumentów.
- W trakcie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Kierownik jednostki obsługiwanej przekazuje niezwłocznie przewodniczącemu komisji przetargowej w formie pisemnej wszelkie dodatkowe informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w szczególności dotyczy to przygotowania zmiany specyfikacji warunków zamówienia, zmian ogłoszeń, a także opracowywania odpowiedzi na wnioski wykonawców.
- Kierownik jednostki obsługiwanej jest właściwy do udzielenia zamówienia.
- W umowie określa się kwotę zamówienia wynikającą z oferty lub limitowaną planem wydatków budżetowych jednostki obsługiwanej, której próg oznacza wygaśniecie umowy.
- Po wyborze oferty najkorzystniejszej, wyznaczony zamawiający przekazuje Kierownikowi jednostki obsługiwanej projekt umowy celem jej zawarcia i realizacji.
- Za wszelkie czynności związane z realizacją umowy, w tym w szczególności za sporządzanie aneksów, raportów z realizacji umowy, ogłoszeń o zmianie umowy, ogłoszeń o wykonaniu umowy i innych wymaganych przepisami ustawy odpowiedzialność ponosi Kierownik jednostki obsługiwanej, który odpowiada za całość gospodarki finansowej tej jednostki.
- Zobowiązuje się Kierownika jednostki obsługiwanej do zapłaty wynagrodzenia wykonawcom wybranym przez wyznaczonego zamawiającego w terminie wskazanym w umowie.
- Kierownik jednostki obsługiwanej ponosi odpowiedzialność za dochodzenie należności Gminy Miasto Włocławek, związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy.
- Kierownik jednostki obsługiwanej ponosi odpowiedzialność w przypadku ujawnienia roszczeń wykonawców, podwykonawców lub dalszych podwykonawców, związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy.
- Uprawnienia i obowiązki wynikające z umowy zawartej z wykonawcą, w tym również uprawnienia wynikające z gwarancji i rękojmi, wykonuje Kierownik jednostki obsługiwanej.
- Za sprawozdanie z udzielonych zamówień odpowiedzialność ponosi Kierownik jednostki obsługiwanej.
§ 4. W sprawach nieuregulowanych stosuje się odpowiednio Zarządzenie nr 449/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 19 listopada 2024 w sprawie udzielania zamówień publicznych, których wartość jest równa lub przekracza 130 000 złotych.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi jednostki obsługiwanej i Dyrektorowi Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Włocławek.
§ 6. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się odpowiednio nadzorującym Zastępcom Prezydenta Miasta Włocławek.
§ 7. Do postępowań o udzielenie zamówień wszczętych przed dniem wejścia niniejszego zarządzenia jednostki obsługiwane stosują przepisy dotychczasowe.
§ 8. 1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
2. Zarządzenie podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek.
Załączniki:
- Zarządzenie Nr 89/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 7 marca 2025 roku (1 023,22KB)
- Zarządzenie Nr 89/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 7 marca 2025 roku-dokument dostępny cyfrowo (22,96KB)
- Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 89/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 7 marca 2025 r. (18,28KB)
- Załącznik Nr 2 do Zarządzenia nr 89/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 7 marca 2025 r. (70,00KB)