KM02c-Tablice rejestracyjne: utrata, zniszczenie, dodatkowa na bagażnik.
Wymagane dokumenty jeżeli występujesz o wydanie tablic/cy z powodu ich utraty, zniszczenia albo o dodatkową tablicę na bagażnik:
1. wniosek
2. dowód rejestracyjny,
3. oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń,
4. tablice/a rejestracyjne w przypadku ich zniszczenia,
5. pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.
6. dokument określający tożsamość – (do wglądu)
a) osoby fizycznej i osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej, w tym również umowa spółki cywilnej,
b) pełnomocnika właściciela pojazdu,
c) reprezentanta osoby prawnej lub jej pełnomocnika.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo lub oświadczenie, że działa za zgodą współwłaścicieli.
Jeżeli wnioskujesz o wymianę tablic/y z powodu ich zniszczenia to zwrot tablic do urzędu następuje w momencie wydania ich wtórników, a kiedy będziesz dodatkowo wnioskował o zmianę nr rejestracyjnych, tablice należy zwrócić od razu przy składaniu wniosku.
1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.