- Menu Główne BIP
- Załatwianie spraw w Urzędzie
- Karty Usług - Procedury załatwiania spraw w Urzędzie
ZKB02-Zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym
1. Zgłoszenie zawiadomienia do:
Prezydent Miasta Włocławek
Zielony Rynek 11/13
87-800 Włocławek
2. Dokumenty można złożyć:
- pisemnie (Biuro Obsługi Mieszkańców, przesłać pocztą),
- za pomocą faksu (pod nr 54 414 44 44),
- ustnie do protokołu
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), zwanych dalej „środkami komunikacji elektronicznej” na podany adres e-mail: poczta@um.wloclawek.pl
3. Organizator zgromadzenia publicznego zawiadamia organ gminy w taki sposób, aby wiadomość o zgromadzeniu dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia.
POSTĘPOWANIE UPROSZCZONE (gdy planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji):
1. Zgłoszenie zawiadomienia do:
Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego
Urząd Miasta Włocławek
Zielony Rynek 11/13
87-800 Włocławek
tel. 54 414-44-39
fax: 54 414-40-10
e-mail: stmdyzurka@um.wloclawek.pl
2. Zawiadomienie należy przekazać telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
3. Organizator zgromadzenia publicznego zawiadamia centrum zarządzania kryzysowego nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i
Bezpieczeństwa
Zielony Rynek 11/13
87-800 Włocławek
POSTĘPOWANIE ZWYKŁE:
1) Zawiadomienie o zorganizowaniu zgromadzenia (załącznik nr 1), które powinno zawierać:
a) imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja – jej nazwę i adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;
b) imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
c) cel zgromadzenia, w tym wskazanie spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;
d) datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
e) informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia, o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.
Nieuzupełnienie braków formalnych (tj. np. brak którejkolwiek z wymaganych informacji) w terminie 6 dni przed datą zgromadzenia oznacza, że zawiadomienie jest prawnie nieskuteczne.
2) Do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia dołącza się:
a) pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia (załącznik nr 2);
b) zdjęcie organizatora zgromadzenia albo przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.
W przypadku wniesienia zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć elektroniczną kopię tego dokumentu.
3) W przypadku, gdy zgromadzenie publiczne może powodować utrudnienie w ruchu drogowym lub wymaga wykorzystania drogi w sposób szczególny należy uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogi w sposób szczególny – art. 65 ustawy Prawo o ruchu drogowym – wystąpienie z wnioskiem do Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energi Urzędu Miasta Włocławek, w celu uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy.
POSTĘPOWANIE UPROSZCZONE:
Zawiadomienie o zorganizowaniu zgromadzenia (załącznik nr 3), które powinno zawierać:
a) imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości (w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL), adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontaktu z nim;
b) datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
c) ewentualne zagrożenia, które w jego ocenie mogą pojawić się w trakcie zgromadzenia.
1. Organ gminy wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia, jeżeli:
a) jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzania się, jego odbycie narusza art. 4 lub zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia, lub jego odbycie naruszają przepisy karne;
b) jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym, gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć w przypadkach, o których mowa w art. 12 lub art. 13.
2. Zgromadzenie spontaniczne, które odbywa się w związku z zaistniałym nagłym i niemożliwym do wcześniejszego przewidzenia wydarzeniem związanym ze sferą publiczną, którego odbycie w innym terminie byłoby niecelowe lub mało istotne z punktu widzenia debaty publicznej, nie podlega obowiązkowi zawiadomienia.
1. Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach
Zawiadomienie o planowanym zgromadzeniu-postępowanie zwykłe (44,00KB)
Zawiadomienie o planowanym zgromadzeniu-postępowanie uproszczone (38,50KB)