- Menu Główne BIP
- Środowisko
- Programy
- Azbest
Nabór wniosków dotyczących usunięcia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Miasto Włocławek w 2023 roku.
Ogłoszenie
O naborze wniosków dotyczących usunięcia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Miasto Włocławek w 2023.
Wydział Środowiska Urzędu Miasta Włocławek informuje o możliwości składania wniosków na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Włocławek roku 2023.
Sfinansowaniu robót podlegać będą nieruchomości, które użytkują wyroby zawierające azbest i są ujęte w dokumentacji inwentaryzacyjnej wyrobów azbestowych Gminy Miasto Włocławek.
Wnioski w formie papierowej należy składać w terminie od 19 września 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. w Urzędzie Miasta Włocławek, Wydział Środowiska, ul. 3-go Maja 22, pokój 25.
Gmina Miasto Włocławek wyłoni w ramach przetargu wykonawcę, który wykona prace związane z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest.
Wykonawca zobowiązany będzie do ustalenia z odpowiedzialnym za nieruchomość przedstawicielem, władającym nieruchomością, posiadającym nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, daty i godziny, w których będą mogły być podjęte prace.
Informacje dodatkowe:
1. Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie budżet Miasta Włocławek oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (WFOŚiGW).
2. Prace realizowane będą w 2023 r.
3. Wszystkie osoby i instytucje ubiegające się o ujęcie ich w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek w latach 2017-2032, muszą posiadać tytuł prawny do władania nieruchomością, lub posiadać je w zarządzie, lub użytkowaniu.
4. Osoby i instytucje chcące wziąć udział w ww. Programie, składają jeden egzemplarz papierowej wersji Wniosku (dostępny na BIP UM Włocławek, w zakładce Środowisko-informacje, wykaz danych, pozycja-Gospodarka odpadami zawierającymi azbest) wraz z wymaganymi załącznikami i oświadczeniami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem.
5. O kolejności wyboru wniosku decydują kolejno następujące kryteria:
a) stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649),
b) data wpływu do Urzędu Miasta Włocławek kompletnego wniosku,
c) Potwierdzone, jako zgodne z prawdą, złożone załączniki, Oświadczenia (1-6) i inne dokumenty.
6. Podstawą realizacji zadania będzie zapisanie nieruchomości w dokumentach inwentaryzacyjnych, objętych gminnym programem usuwania wyrobów zawierających azbest.
7. Szczegóły związane z wykonaniem robót, w tym terminy demontażu wyrobów zawierających azbest, Wnioskodawca będzie uzgadniał z Wykonawcą robót, wybranym przez Gminę Miasto Włocławek.
Wnioskodawcy prowadzący działalność gospodarczą oraz wnioskodawcy prowadzący działalność w rolnictwie lub rybołówstwie, zobowiązani są również do załączenia do wniosku oświadczenia o pomocy de minimis, w związku z koniecznością monitorowania udzielonej tego typu pomocy (formularz dostępny na BIP UM Włocławek, w zakładce Środowisko-informacje, wykaz danych, pozycja-Gospodarka odpadami zawierającymi azbest).
Ważne Informacje:
1. Wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć leżą po stronie właściciela nieruchomości.
2. W ramach zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, nie będzie realizowana naprawa, odbudowa czy modernizacja obiektów, z których zostanie usunięty azbest.
Dodatkowe informacje można uzyskać: w siedzibie Urzędu Miasta Włocławek, w Wydziale Środowiska, ul. 3 Maja 22, pokój 36, tel. 54 414- 42- 96, sekretariat tel. 54 414-42-92, e-mail:
Załączniki:
Wniosek o azbest wraz z oświadczeniami (65,46KB)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (213,77KB)