- Menu Główne BIP
- Środowisko
- Programy
- Azbest
Nabór wniosków dotyczących usunięcia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Miasto Włocławek w 2024 roku
Ogłoszenie
Wydział Środowiska Urzędu Miasta Włocławek informuje o możliwości składania wniosków na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Włocławek w 2024 r.
Sfinansowaniu robót podlegać będą nieruchomości, które użytkują wyroby zawierające azbest i są ujęte w dokumentacji inwentaryzacyjnej wyrobów azbestowych Gminy Miasto Włocławek.
Wnioski w formie papierowej należy składać w terminie od 22 kwietnia 2024 r. do 22 czerwca 2024 r. w Urzędzie Miasta Włocławek, Wydział Środowiska, ul. 3-go Maja 22, pokój 25 lub 36.
Gmina Miasto Włocławek wyłoni w ramach przetargu wykonawcę, który wykona prace związane z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest.
Wykonawca zobowiązany będzie do ustalenia z odpowiedzialnym za nieruchomość właścicielem/współwłaścicielem lub ich pełnomocnikiem, władającym nieruchomością, daty i godziny, w których będą mogły być podjęte prace.
Informacje dodatkowe:
1. Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie budżet Miasta Włocławek.
2. Prace realizowane będą w 2024 r.
3. Wszystkie osoby i instytucje ubiegające się o ujęcie ich w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek w latach 2017-2032, muszą posiadać tytuł prawny - prawo własności/współwłasności do władania nieruchomością, lub posiadać je w zarządzie. Mogą nimi być:
1) osoby fizyczne,
2) wspólnoty mieszkaniowe,
3) osoby prawne,
4) przedsiębiorcy.
4. Osoby i instytucje chcące wziąć udział w ww. Programie, składają jeden egzemplarz papierowej wersji Wniosku (dostępny na BIP UM Włocławek, w zakładce Środowisko – Programy – Azbest - Nabór wniosków w 2024 r.) wraz z wymaganymi załącznikami i oświadczeniami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem.
5. O kolejności wyboru wniosku decydują kolejno następujące kryteria:
a) data wpływu do Urzędu Miasta Włocławek kompletnego wniosku,
b) stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649),
c) Potwierdzone, jako zgodne z prawdą, złożone załączniki, Oświadczenia (1-6) i inne dokumenty.
6. Podstawą realizacji zadania będzie zapisanie nieruchomości w dokumentach inwentaryzacyjnych, objętych gminnym programem usuwania wyrobów zawierających azbest.
7. Szczegóły związane z wykonaniem robót, w tym terminy demontażu wyrobów zawierających azbest, Wnioskodawca będzie uzgadniał z Wykonawcą robót, wybranym przez Gminę Miasto Włocławek.
Wnioskodawcy prowadzący działalność gospodarczą oraz wnioskodawcy prowadzący działalność w rolnictwie lub rybołówstwie, zobowiązani są również do załączenia do wniosku oświadczenia o pomocy de minimis, w związku z koniecznością monitorowania udzielonej tego typu pomocy.
WAŻNE INFORMACJE:
1. Wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć leżą po stronie właściciela nieruchomości.
2. W ramach zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest nie będzie realizowana naprawa, odbudowa czy modernizacja obiektów, z których zostanie usunięty azbest.
Dodatkowe informacje można uzyskać: w siedzibie Urzędu Miasta Włocławek, w Wydziale Środowiska, ul. 3 Maja 22, pokój 36, tel. 54 414- 42- 96, sekretariat tel. 54 414-42-92, e-mail:
Załączniki:
- Ogłoszenie (333,42KB)
- Ogłoszenie (22,15KB)
- Regulamin naboru wniosków-azbest (891,45KB)
- Regulamin naboru wniosków-azbest (67,59KB)
- Wniosek na 2024 na usunięcie azbestu (792,19KB)
- Wniosek na 2024 na usunięcie azbestu (53,11KB)
- Informacja dla osób prawnych (13,19KB)