- Menu Główne BIP
- Załatwianie spraw w Urzędzie
- Karty Usług - Procedury załatwiania spraw w Urzędzie
KM01e-Wyrejestrowanie pojazdu
ul. Okrzei 65
87-800 Włocławek
ul. Okrzei 65
87-800 Włocławek
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu oraz:
załączniki do wniosku:
1. W przypadku:
a) demontażu pojazdu:
- zaświadczenie o demontażu pojazdu, wystawione przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów,
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne.
b) kradzieży pojazdu:
- oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego),
- dowód rejestracyjny,
c) wywozu pojazdu za granicę:
- dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie o zbyciu pojazdu za granicę lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,
d) zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą:
- dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą (wraz z tłumaczeniem).
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne,
e) trwałej i zupełnej utraty pojazdu:
- dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne,- dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy,
2. Potwierdzenie wniesienia opłat.
3. Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.
4. Dokument określający tożsamość – (do wglądu)
- od decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu – 10 zł (wyjątkiem jest przypadek trwałej i zupełnej utraty pojazdu ),
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłaty skarbowe: PKO BANK POLSKI S.A. 94102051700000190200090100
Opłata na rzecz gminy (dot. tylko przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu) – ustalana w każdym przypadku indywidualnie (o jej wysokości właściciel jest informowany w momencie złożenia wniosku o wyrejestrowanie pojazdu). Wysokość opłaty zależy od rodzaju pojazdu, który podlega wyrejestrowaniu.
W przypadku nieprzedłożenia przez właściciela pojazdu zaświadczenia o demontażu pojazdu, po upływie 30 dni od otrzymania informacji ze stacji demontażu, pojazd zostanie wyrejestrowany z urzędu.
Właściciel pojazdu ma obowiązek posiadania ważnej umowy ubezpieczenia OC do dnia demontażu pojazdu. Organ rejestrujący dokonuje kontroli umowy ubezpieczenia OC pojazdu przy składaniu wniosku o wyrejestrowanie pojazdu.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic / tablicy rejestracyjnej, właściciel pojazdu składa oświadczenie o ich utracie.
1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.