- Menu Główne BIP
- Załatwianie spraw w Urzędzie
- Karty Usług - Procedury załatwiania spraw w Urzędzie
ST09-Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Urząd Miasta Włocławek
Zielony Rynek 11/13
87-800 Włocławek
Wydział Sportu i Turystyki
pokój nr 14
W wersji elektronicznej:
Za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej, dostępnej pod adresem: https://interesant.reja24.gov.pl
Zielony Rynek 11/13
87-800 Włocławek
Wydział Sportu i Turystyki
pokój nr 14
1. Wniosek właściciela o rejestrację jednostki pływającej i wydanie dokumentu rejestracyjnego;
2. Dowód własności jednostki pływającej (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: faktura VAT, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego);
3. Załączniki poświadczające następujące informacje:
a. Dane i adres właściciela/współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej;
b. Rejestrację jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą, jeżeli jednostka pływająca była zarejestrowana;
c. Numer identyfikacyjny albo indywidualny numer identyfikacyjny (INI) jeżeli został nadany;
d. Rodzaj napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego także o jego mocy;
e. Model i marka jednostki pływającej;
f. Wymiary i parametry jednostki pływającej;
g. Materiał główny kadłuba jednostki pływającej;
h. Rok budowy i producent jednostki pływającej;
i. Sygnał rozpoznawczy (Call Sign) i morski radiowy numer identyfikacyjny MMSI – jeżeli zostały nadane;
j. Maksymalna dopuszczalna liczba osób na pokładzie jednostki pływającej, jeżeli została określona w deklaracji zgodności E lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot;
k. Dopuszczalna siła wiatru i wysokość fali, jeżeli została określona w deklaracji zgodności E lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot.
4. Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
5. Dokument zawierający zgodę właściciela jednostki pływającej na uprawianie żeglugi przez armatora.
6. Deklaracja zgodności CE jednostki pływającej oraz silnika – jeżeli były wydane.
7. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją jednostki pływającej, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
8. Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
2. Wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego-pobierana jest opłata w wysokości 80 zł;
3. Wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m-pobierana jest opłata w wysokości 15 zł;
4. Rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m tj. przerejestrowanie jednostki pływającej zgodnie z przepisami ww. ustawy – pobierana jest opłata w wysokości 60 zł. Wpłatę dokonuje się na konto Urzędu Miasta Włocławek: PKO Bank Polski nr rachunku: 52 1020 5170 0000 1102 0009 0084 Ponadto -17 zł-za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia). Opłatę skarbową uiszcza się na konto Urzędu Miasta Włocławek: PKO Bank Polski nr rachunku: 94 1020 5170 0000 1902 0009 0100
1) ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych
2) ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
Jednostki pływające służące do amatorskiego połowu ryb, o długości powyżej 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy co najmniej 15 KW zarejestrowane na podstawie dotychczasowych przepisów, tj. ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 roku o rybactwie śródlądowym będą wymagały przerejestrowania.
1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 poz. 1500 t.j.);
2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 763);
3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 248);
4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 157);
5. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nim (Dz. U. z 2019 r. poz. 1908).
6. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.).
Wniosek o odpis-wyciąg (411,29KB)
Wniosek o rejestrację jednostki (410,63KB)
Wniosek o rezerwację numeru (410,11KB)
Wniosek o wydanie wtórnika (409,80KB)
Wniosek o wykreślenie z rejestru (409,89KB)
Wniosek o zmianę danych jednostki (411,47KB)
Zawiadomienie o nabyciu (411,11KB)
Zawiadomienie o zbyciu (410,93KB)
Właściciel-zmiana danych (542,18KB)
Zbycie-nabycie-wykreślenie (416,16KB)
Własciciel-załącznik (435,45KB)
Armator zmiana danych (537,54KB)
Dane jednostki-rezerwacja (508,11KB)
Dane jednostki-rejestracja (601,68KB)
Dane jednostki-zmiana danych (587,81KB)
Dane jednostki-aktualne dokumenty (426,96KB)